איך להתחיל עם בחור/ה כשיש לי דימוי עצמי נמוך

אתה נמצא במסיבה ורואה בחורה שמוצאת חן בעיניך. אתה רוצה לגשת לדבר איתה, אבל מפחד שהקול ירעד ושתעשה בושות. אז אתה בולע את הרוק ומתבונן בתחושת פספוס. כיצד היא נעלמת בתוך ההמון וכנראה שלעולם לא תראה אותה יותר.

נשמע לכם מוכר?

ככה זה מרגיש כשאנחנו נותנים לרגשות שלנו לשלוט בנו.

אנחנו בטוחים שמה שאנחנו מרגישים זה מה שחשוב ושאין בעצם מה לעשות ביחס לזה. אנחנו יכולים לחכות לפעם הבאה בתקווה שאולי אז נרגיש אחרת, אבל סביר להניח שזה לא יקרה. ובינתיים החיים ממשיכים ואנחנו עדין לבד.

אפשר לנסות לנתח את הסיבות לרגשות הללו ולספר לעצמנו שיש לנו דימוי עצמי נמוך בגלל אבא או אמא שאמרו או עשו לי כל מיני דברים.

אבל זה שנבין ממה זה נובע לא יעזור לנו לשנות את מה שאנחנו מרגישים. פחד, בושה, ספקות וחוסר ביטחון הם רגשות טבעיים. אין איתם שום בעיה!

הבעיה מתחילה כשאנחנו נותנים לרגשות הללו לחסום ולעצור אותנו מלעשות דברים בתוך החיים.

בעידן שבו נותנים כל כך הרבה דגש לאיך אנחנו מרגישים קשה מאוד לא להתעסק בזה.

אני לא מתכוונת חלילה שתדחיקו את הרגשות או תתעלמו מהם.

כי האמת היא שאנחנו לא באמת יכולים לעשות את זה.

אני רק טוענת שאין שום בעיה עם מה שאנחנו מרגישים. אפשר להתחיל לדבר עם בחורה או בחור שאנחנו לא מכירים, למרות ועל אף מה שאנחנו מרגישים.

יכול להיות שנרגיש חשש או מבוכה זה בסדר, הם שם כדי לשמור שלא נעשה צחוק מעצמינו, אבל הם לא שם כדי לעצור אותנו מלעשות.

בדרך כלל אנחנו יודעים מה צריך לעשות. ולמעשה רק אנחנו יודעים מה צריך לעשות.

אף אחד אחר לא יכול להגיד לנו, אבל אנשים עם דימוי עצמי נמוך בוחרים לתת מקום גדול מידי למה שהם מרגישים.

רגש בא והולך אין מה להתרגש ממנו

אנחנו חייבים להבין שרגש הוא דבר שבא והולך. ככל שנתרגל עשייה בתוך העולם, נוכל להבין שאנחנו יכולים להכיל את הרגשות ועדין לא לתת להם לנהל אותנו. כמובן שזה דורש תרגול ופיתוח מיומנות, כי רובנו נכנסים למצב של חוסר אונים מול מה שאנחנו מרגישים. ושוכחים שבאנו לעשות כאן יותר מידי דברים חשובים והזמן שניתן לנו הוא יקר.

אז אם אתם רוצים ליצור לעצמכם זוגיות אז כדאי שתתחילו לעשות משהו ביחס לזה. לא מחר, היום! תציבו מטרה ותנו לעצמכם משימות. תגלו שעצם העשייה מתחילה להשפיע על ההרגשה שלכם. זה אומר אם ניגשתי לבחור והתחלתי לדבר איתו למרות הספק והפחד, שהרגשתי יש סיכוי שזה ישפיע בצורה בלתי ישירה על מה שאני מרגישה. וגם אם זה לא יוביל למשהו משמעותי, זה עדין תרגול חשוב בדרך להתנהג בחופשיות בתוך החיים, למרות מה שאנחנו מרגישים.

שיהיה בהצלחה!

שליו שמעוני – מתמחה בטיפול בנושא דימוי עצמי נמוך