טיפול בתנועה ומוזיקה

יצירה היא הדרך שלנו לבטא את עצמנו בעולם.  זו גם הדרך להתחבר לרגשות העמוקים ביותר שלנו

השליליים או החיוביים. דרך יצירת מוזיקה, ציור, פיסול, כתיבה או תנועה אנחנו לומדים להתמודד עם הקשיים הרגשיים  ולנוע לעבר מקומות חדשים. אנחנו לומדים להכיר את האופן שרגשות עובדים, להתבונן בהם בטוטאליות, לראות אותם בשלמותם ללא  פחד או עמדה שיפוטית.

אנו לומדים להקשיב לרגש ולהיות איתו מבלי להלביש עליו מחשבות ופרשנות אלא להיות עם הדבר עצמו. לדוגמה אם אנחנו חשים עצב בדרך כלל העצב יוצר סיפור שלם בראש על למה אנחנו עצובים ואומללים. אנחנו מיד בוחרים לברוח למחשבות במקום פשוט להיות עם הרגש, לחוש את העצב לבכות אותו ולתת לו להיות בלי לשפוט אותו. ברגע שאנחנו לומדים להכיל את מה שאנחנו מרגישים מבלי להתחמק לעולם המחשבות, אנחנו מגלים שכל רגש לא חשוב כמה הוא לא נעים חולף בסופו של דבר. והזמן שהוא נשאר תלוי ביכולת שלנו לתת לו לזרום ולא לנסות להדחיק או לנתח אותו.

לדוגמה, מטופלת שלי שסבלה מדיכאון במשך שנים היתה נכנסת ללופ של בכי שיהיה נמשך כמעט 48 שעות מבלי שהיא תוכל לצאת ממנו. כשבדקתי איתה מה קורה שם היא סיפרה בעיקר על המחשבות שמופיעות סביב הרגש. בחדר הטיפולים בעזרת טיפול בתנועה היא למדה כיצד להיות נטו עם העצב שמתעורר לבכות אותו ולהיות נוכחת לגמרי איתו להפתעתה היא גילתה שזמן הבכי מתקצר לכמה דקות. היא ממשיכה לתרגל את זה בבית וכל פעם מופתעת מחדש.

 

טיפול בתנועה שם דגש על הקשבה לרגשות ולתחושות בגוף ומלמד כיצד להיות עם הרגשות מבלי שיפוט.

הטיפול מתאים לילדים מתבגרים ומבוגרים כאחד.